مبانی نظری و پیشینه صنعت گردشگری و جهانگردی
گروه فایل کاربردی
توضیحات : بصورت فایل ورد
همراه با منابع
عوامل مؤثر بر رونق صنعت گردشگریسفر محرك اصلی در چرخه اقتصاد است. صنعت توریسم معمولاً یكی از زمینه های اقتصاد جهانی است كه به آن توجه كمی می شود. صنعت توریسم، همچنان به عنوان چرخه پیشرفت اقتصادی بسیاری از كشورهای فقیر به حساب می آید (رایز و تنور2012).
این صنعت امروزه نیاز به نگهداری دارد. هتل ها نیاز به كاركنانی جهت بازسازی داشته، همچنین ارگان هایی باید وجود داشته باشد كه تحت نظر آنها هر چیز مرتبط با صنعت توریسم همواره نو شود. به عنوان مثال كافی شاپ ها برای جذب بیشتر گردشگران باید منوهای خود را تغییر دهند. هتل ها و بسیاری از اماكن گردشگری دیگر نیز باید بنا به نیازهای توریستی خود را به روز سازند. با ایجاد چنین تغییراتی در سطح شهر و یا كشور است كه اقتصاد می تواند جریان داشته و رو به پیشرفت باشد.
توریسم نه تنها سبب افزایش درآمد افراد و ارگانهایی می شود كه در این راستا فعالیت دارند، بلكه برای افرادی كه به گردشگری علاقمند هستند نیز می تواند مفید باشد. هر كشور، شهر و یا حتی روستا دارای پتانسیل هایی جهت رونق اقتصادی است. توریسم می تواند همچون یك كار تجارتی سبب رقابت اقتصادی شود. همانطور كه در تجارت تأمین كننده های كالا در صدد رقابت، جهت تولید كالایی بهتر بر می آیند، در صنعت توریسم نیز از آنجا كه گردشگران روز به روز دنبال سرویس گرفتن بهتر می باشند، كشورها باید به رقابت افتاده تا جهت جذب بیشتر مسافران در كشور خود امكانات و تجهیزات بیشتری را فراهم آورند. البته این مسأله كاملاً قابل انتظار است كه تمامی كشورها به زور نمی توانند نیازهای مرتبط با كشورهای خارجی را ارائه دهند. حتی گاهی ارائه برخی از این سرویس ها ممكن است به علت عدم سازگاری فرهنگی با یك كشور هیچگاه صورت نگیرد.
ایران كشوری است با جاذبه های گوناگون در زمینه های تاریخی و فرهنگی و جغرافیایی وجود اقوام گوناگون با آداب و سنن منحصر به فرد، چهره های متفاوتی به این كشور بزرگ، چه از نظر وسعت و چه از نظر قدمت بخشیده است و شناسایی نكردن بسیاری از جاذبه های موجود باعث شده كه « بهشت گمشده » لقب ایران در صنعت گردشگری همچنان گمشده باقی بماند. كارشناسان جهانگردی از ایران به عنوان غول خفته این صنعت نام می برند.
از آنجا كه امروزه بیشتر افراد به منظور تفریح و لذت بردن (باید توجه داشت كه در تعریف سفر هم بسیاری از كتابهای تخصصی در زمینه جهانگردی همین مطلب را ارائه می دهند، یعنی سفر به قصد لذت بردن انجام میشود) سفر می كند، توقع بیشتری از لحاظ امكانات از كشور میزبان دارند و به همین دلیل است كه كشورهایی كه اكنون از جاذبه های مصنوعی و به عبارت بهتر دست ساز برخوردارند، از كشورهای دیگر در زمینه جذب توریست موفق تر عمل می كنند. البته به این موضوع هم باید توجه داشت كه تا حدی امنیت و گاه سیاست های خارجی نادرست در كشورها و وجود تبلیغات منفی رسانه های خارجی بر این مسئله می تواند دامن بزند.
کلمات کلیدی : مبانی نظری و پیشینه صنعت گردشگری و جهانگردی
بازدید : 250 نفر
فرمت : doc
سایز : 803 کیلو بایت
صفحات : 70
جهانگردی در جهان
دانلود زمینه های مختلفی از آثار هنری و میراث فرهنگی 28 ص
دانلود تعریف اكوتوریسم 23 ص
دانلود تحقیق سیستم گرمایش و ذوب برف بر اساس پمپ حرارتی زمین گرمایی در فرودگاه گولنیو لهستان 62 ص
دانلود تحقیق شكاف حقه گل 16 ص
دانلود تحقیق كاربری فضای تفریحی و باز 26 ص
دانلود تحقیق مبنای مسئولیت متصدیان حمل و نقل هوایی درحقوق حمل و نقل هوایی بین المللی 10 ص
اثرات تورم جهانی و بحران اقتصادی بر صنعت توریسم: آمریکای شمالی
تبلیغات در صنعت گردشگری
جاذبه های توریستی جزیره كیش
جایگاه ایران در اقتصاد جهانی گردشگری
پاورپوینت برج ایفل
پاورپوینت مطالعات اقامتی هتل
مبانی نظری و پیشینه گردشگری
دانلود مقاله پروژه ساختمان بتن ارمه
خلاصه رفتار سازمانی هرسی بلانچارد
دانلود مقاله جایگاه توبه در قرآن و احادیث
دانلود مقاله تفاوت خواب و مرگ
دانلود مقاله اعاده دادرسی (23صفحه)
دانلود تحقیق آموزش کامل کره تراشی
پروژه کامل اتوکد با موضوع پل رودخانه
نمونه سوال پایان ترم مدیریت ساخت دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
دانلود مقاله نگاهی به گمرک ایران
دانلود مقاله با موضوع سخرانی
دانلود پاورپوینت بررسی معماری دوره ی صفوی
پاورپوینت آشنایی با اکولوژی محیطهای مختلف (بیوم ها)
دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
دانلود مقاله روانشناسی تربیت