دانلود بررسی تفاوتهای نسل جدید و قدیم
گروه فایل کاربردی
توضیحات :
در مورد تفاوت های ارزشی نسل قدیم و نسل جدید می توان اظهار داشت كه اصولا وجود تفاوت ارزشی در دو نسل قدیم و جدید به خاطر فرایند جامعه پذیری و تفاوت نسبی امری طبیعی به نظر می رسد، اما آنچه این «امر طبیعی» را به «معضل اجتماعی» بدل می كند، تبلور تفاوت ارزشی در یك بستر نامساعد و تحت عوامل مختلف است كه می تواند از «تفاوت ارزشی بالقوه» به «تعارض ارزشی بالقوه» بدل گردد و به ناسازگاری بین نسلی دامن زند و همین امر منجر به بروز اختلافات دامنه داری چه در سطح خانواده (والد-فرزند) و چه در سطح جامعه (نوجوان-حاكم) میان این دو نسل می گردد.
در پایان این بخش باید این مهم را متذكر شویم كه هدف این نوشتار تخطئه همه جانبه نسل قدیم نیست و قصد نداریم چنان تصویری از نوجوانان ارائه كنیم كه از هرگونه خطا و سهل انگاری مبرا هستند بل هدف غایی آن ارائه تحلیلی روان شناختی و جامعه شناختی است تا با رویكردی علمی با یكی از مهمترین معضلات «ایران امروز» مواجه شویم و بتوانیم راهكارهایی برای «ایران فردا» فراهم آوریم.
ب) تحلیل روان شناختی:
در این بخش با استفاده از نظریة رشد روانی – اجتماعی «اریك هومبورگر اریكسون» و با ارائه تحلیلی روان شناختی از نوجوانان در پی آنیم، این نكته را متذكر می شویم كه نوجوانان در این سنین با توجه به تغییراتی كه در ساختار روانی و جسمانی اش به وقوع می پیوندد تفاوت های معناداری با دوران كودكی خود دارد كه در طول بحث بیشتر به این مهم می پردازیم.
اریكسون، مفهوم نیروهای زیستی و فطری فروید را به عنوان اساس نظریه شخصیت خود به كار برد ولی بر خلاف فروید، نظریه مرحله ای خود را فراتر از نوجوانی و تا بزرگسالی كه در آن افراد بالغ می شوند گسترش داد. به همین دلیل اریكسون، نظریه خود را در مقایسه با مراحل روانی – جنسی فروید، مراحل رشد روانی – اجتماعی نامیده است.
اریكسون برای رشد روانی – اجتماعی هشت مرحله را مد نظر قرار داد. تحولات رشدی از نظر اریكسون در طول یك پیوستار مطابق «اصل تكوین» رخ می دهند و این هشت مرحله صرفاً هشت نقطه از این پیوستار را نشان می دهد. اصل تكوین عبارت از این است كه رشد شخصیت در مراحلی از پیش تعیین شده صورت می یگرد. رابطه این مراحل با هم شبیه رابطه طبقات مختلف گلبرگ های یك گل است: هر گلبرگ در زمانی معین و با نظمی معین باز می شود كه طبیعت تعیین كرده است. مداخله بیرونی در این نظم طبیعی سبب می شود كه تمامیت رشد گل به خطر افتد. در هر مرحله وظایف رشدی معینی باید انجام شوند كه ماهیتی روانی – اجتماعی دارند. همچنین در این هشت نقطه، مجموع تغییراتع جسمی، شناختی، غریزی و جنسی، آتش بحران درونی را در فرد برمی افروزد كه بسته به نحوه حل آن بحران، پسرفت یا پیشرفت فرد تعیین می شود. با عبور موفق از هر مرحله رشد، فضیلت یا قدرت روانی – اجتماعی معینی در ما شكل می گیرد كه لازمه گذر موفقیت آمیز از مراحل بعدی رشد است. از طرف دیگر اگر مرحله ای به درستی طی نشود، دچار سوء انطباق با بدخیمی می شویم؛ هر دو عارضه شكلی كه از عدم تعادل در قطب های وظایف رشدی هر مرحله اند.
مرحله پنجم رشد روانی – اجتماعی اریكسون تحت عنوان هویت در برابر سردرگمی هویت مورد توجه این بخش می باشد. فرض اولیه بر این استوار می باشد كه چهار مرحله اولیه با موفقیت طی شده است.
15 صفحه فایل Word
کلمات کلیدی : بررسی تفاوتهای نسل جدید و قدیم;نسل جدید;نسل قدیم
بازدید : 135 نفر
فرمت : doc
سایز : 11 کیلو بایت
صفحات : 15
دانلود مقاله روانشناسی تربیت
پرسشنامه موفقیت ارتقاء
دانلود پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا MMPI
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عامل های بزرگ شخصیت
دانلود تحقیق خلاصه از مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها 22 ص
دانلود تحقیق محور سوم، ناتوی فرهنگی و استعمار نو 19 ص
دانلود تحقیق موانع تحول اداری 42 ص
نظریه هوش های چند گانه
دانلود تحقیق موفقیت مشاوره
دانلود تحقیق دوران نوجوانی
دانلود علل و انواع و درمان اختلالات آفازیا
دانلود مقاله پروژه ساختمان بتن ارمه
خلاصه رفتار سازمانی هرسی بلانچارد
دانلود مقاله جایگاه توبه در قرآن و احادیث
دانلود مقاله تفاوت خواب و مرگ
دانلود مقاله اعاده دادرسی (23صفحه)
پروژه کامل اتوکد با موضوع پل رودخانه
جهانگردی در جهان
نمونه سوال پایان ترم مدیریت ساخت دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
دانلود مقاله نگاهی به گمرک ایران
دانلود مقاله با موضوع سخرانی
دانلود پاورپوینت بررسی معماری دوره ی صفوی
پاورپوینت آشنایی با اکولوژی محیطهای مختلف (بیوم ها)
دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)